donderdag 22 november 2012

Een jacob in de vuilbak

U herinnert zich vast nog wel de fantastische jacobbroek van 'van katoen'. Ik maakte een tijd geleden deze aardbeien versie van de broek voor Nien.


En omdat het model haar zo goed stond, maakte ik nog een jacobje. Een knal-gele dit keer.
Ik nam de foto's 's ochtends vroeg en stuurde het kind er mee naar school. Trots op mezelf en denkende aan de vele keren dat ze dit gele broekje nog zou kunnen dragen.


Jullie voelen het al komen denk ik... toen ze er mee thuis kwam, was die broek zo vuil dat de moed me in de schoenen zakje. Slide-plekken van het gras. Zo diep dat de broek er helemaal tot diep in de vezels van doordrongen was.

Uiteraard deed ik nog een poging met dash en vanish, maar zonder goed resultaat.

De broek ging in de vuilnisbak!

Dat steekt toch wel een beetje.
Op mijn veel te lange to do-lijstje staat nu opnieuw een jacobbroek voor Nien. Maar of dat er ooit van komt, dat weet ik niet.
Het naaien komt er amper van de laatste weken. Dit koude weer is slecht voor mijn reuma waardoor ik 's avonds met een warm waterkruik in de zetel lig in plaats van achter mijn naaimachien de zorgen van de dag weg naai.


Het tij zal ongetwijfeld wel weer keren...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...