woensdag 28 november 2012

Lekker ouderwets

Onze Sep is een van de weinige eigenaars van een echt poëziealbum in onze omgeving. Zo eentje als wij vroeger hadden. De kindjes maken een tekening voor het andere kind en de mama's schrijven er een rijmpje bij.

tip tap top, de datum zit verstopt
of
bloempjes verwelken, scheepjes vergaan, onze vriendschap die blijft bestaan
en tal van andere schattige varianten.

Ik kijk zelf nu nog in mijn poëzie-album van mijn kleutertijd. Heerlijk!

Een poëzie kopen klinkt makkelijker dan het lijkt! Ik schuimde winkels af en vond massa's vriendenboeken. Van die soort waarvan ik er elke week wel één of twee invul met standaard antwoorden die Sep en ik al heel lang beu zijn.
Ik snap dat fenomeen ook niet. Kinderen die niet kunnen lezen en schrijven, wat hebben die in godsnaam aan een boek vol tekst. Voor oudere kinderen, oké, dat kan ik snappen. Maar kleuters, komaan...

Dus die zoektocht naar een poëzie was heel moeilijk, uiteindelijk kocht ik in de fun de eerste die ik tegenkwam. Er staat een nietszeggend, lelijk konijn op.

Voor Nien moest ik dus iets beters zien te verzinnen.

Ik kocht in de hema een notablok zonder lijntjes en plakte er met vliesofix een schoon stofje rond. Haar naam kwam er op in flockfolie.



Tegen kerstmis maak ik er een mooie tekening in en ik weet nu al dat ze heel content gaat zijn.

En ik zelf vond dat dit een geslaagd projectje was, maakte ik voor een jarige vriend van Sep ook een Poëzie.


En Sep maakte voor zijn vriend een mooie tekening.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...