zaterdag 4 juni 2011

Nientje in tricot

Donderdag ging ik met mijn moeder naar de stoffenbeurs in Mechelen. Het was niet moeilijk om me te laten verleiden tot het kopen van schone stofkes. Ik heb me dan ook laten gaan. Tricot, katoen, badstof, regenjasstof, ...

De goesting om er in te vliegen was groot toen ik thuis kwam. Maar omdat mijn rug een uitstapje per dag al meer dan voldoende vond, lag ik de rest van de dag op de zetel te niksen (lees herstellen).
Vrijdag niet veel gepland dus ik kon wel even naaien.

Ik koos voor een jurkje en een soort smock broek-pak voor Nien.

De jurk heb ik zonder patroon gemaakt. Ik heb een leuk topje van de hema een beetje overgetekend en wat langer gemaakt.
Het is een beetje te smal uitgevallen, de volgende keer dus iets breder knippen. IK ga het zeker een van de volgende dagen nog eens maken. En als er interesse voor is, maak ik er zelfs een handleiding van. Zo simpel is het eigenlijk.

Zie hier het resultaat (en het model dat tv aan het kijken was):




Daarna was het broekpakje aan de beurt. Ik had al herhaaldelijk smock-jurkjes gemaakt met enig succes. Zie hier en hier.
Omdat Nien soms nog een pamper draagt, vind ik dat ze er in een jurkje soms nogal slonzig bij loopt. Die pamper gaat hangen en dat is niet mooi. Daarom een zomers broekpak.

Ik maakte een gewoon smockjurkje, knipje er als het af was een 'mik' uit en zette er een stukje tussen zodat de poep genoeg bewegingsruimte heeft.

Er volgde een kleine fotoreportage. Ik wilde dat schattige poepje goed op de foto en gaf daarom wat instructies: bukken, poep omhoog, benen open,... niet alles werd even goed begrepen, maar uiteindelijk is het pakje toch goed te zien. Kijk maar.










Ook hiervan wil ik gerust een handleiding maken als jullie dat willen.

Laat maar horen dus...

10 opmerkingen:

  1. Schoon broekpakje en Nien vindt het geweldig dat poseren precies! Groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo mooi, en ja ik zou heeeeeeeeeeeeeeeel graag de handleiding hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weer heel leuk !! zoals alles wat je maakt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elke S. Schoten Stikt4 juni 2011 om 18:40

    YES Pleassssssse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend, dat broekpakje! Handleiding graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was ook van plan naar Mechelen te gaan, maar de verbouwingen vonden zichzelf dringender dan mijn kostofjes-koop-goesting ... Als tegenprestatie vandaag naar Kapellen gereden, maar ben er zeker van dat Mechelen een betere buit zou gegeven hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, Tinne, jij hebt echt je roeping gevonden he! super mooi! ik plan met A'lies een visite! tot binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ow, wat gaaf!!!
    Super jurkje...
    En weetje; als je het zelf maakt sluit het vaak veel mooier aan als dan dat je het in de winkel koopt he?!
    Prachtig hoe je haar op de foto's hebt gekregen!!!
    Mooi meisje!

    Groetjes van Christien

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...