vrijdag 1 april 2011

Ik heb gesmockt!


Ik ben een grote fan van de blog van meisjesmama. Ze heeft leuke ideeën, haar stijl voor kleertjes en creaties komt overeen met de mijne. Ze is een ware inspiratiebron.

Ze inspireerde me deze keer ook met haar smockjurkjes. Je vindt ze hier en hier.

Meisjesmama heeft het netjes uitgelegd en ik volgde haar handleiding helemaal.
Het komt er op neer dat je een rek op je spoel wikkelt en dan begint te stikken. Over en weer en terug, zoveel rijen als je wil.

Hier heb je onze Nien met haar eerste smockjurk.

 
detail lintje
detail smock

Na dit jurkje ben ik super fan geworden van smockjurkjes. Je hebt heel weinig stof nodig en je bent heeeel snel klaar. Ik heb dit jurkje compleet afgemaakt op 1 uurtje. Dat ruikt naar meer. En er volgt meer tegen de zomer.

Nien was wederom heel blij. Ze is altijd blij en dankbaar als ik iets voor haar maak. Dan glundert ze helemaal.

Tot gauw en een goei weekend allemaal!

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...