zaterdag 2 april 2011

De Soepjurk

De stof voor dit jurkje had in al een hele tijd in mijn kast liggen. Ik wist vrijwel meteen dat ik er een jurkje voor Nien mee wilde maken.

Ik haalde het patroon uit de Knippie nr 4 uit 2008. 'Danku juf Christel om die voor mij mee te brengen' De lange mouwen werden korte mouwen en op advies van juf Christel werd de 'echte' wikkeljurk een 'nep' wikkeljurk. Dit is veel gemakkelijker voor kleine meisjes.

En zo geschiedde. Dit was het resultaat toen ik thuis kwam van de naailes.


Het was al wel schattig, maar veel te groot en de mouwen trokken op niks. Hier werd het belang van het kledingstuk aanpassen op je model nog maar eens duidelijk.

Ik verkortte en versmalde de mouwen en versmalde de jurk over de ganse lengte en toen kregen we dit resultaat.


Ik heb deze keer veel aandacht besteed aan de details. Na het aanzetten van het rode biesjes alles nog eens afstikken op een millimeter, zoompje met dubbele naald,...

De soepjurk is het meest 'professionele' stuk dat ik al heb gemaakt. Nog eens: "Dank Juf Christel".

Ik geef jullie nog enkele details mee.

mouwtje

'nep' wikkelstuk



mijn model!

 Morgen gaan we met meter en peter naar de dierentuin om Nien haar verjaardag te vieren, en de soepjurk, die gaat aan.

tot de volgende keer!

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...