woensdag 18 mei 2011

Zondag: familiedag, rommelmarkt-dag

Afgelopen zondag, hielden we ten huize Taverniers een heerlijke familiedag. 's morgens lekker met zijn 4 in het grote bed. De kindjes keken kaatje, kleine einsteins, mega mindy en 'na' angelina ballerina staan we op.

Lekker ontbeten, effe surfen op de laptop om te kijken wat we vandaag kunnen doen. Zwemmen genoot de algemene voorkeur, maar ik strooide roet in het eten omdat mijn rug 'weeral' serieus overbelast is. Daarom, geen zwemmen. Het werd een rommelmarkt in Schoten, wijk 'donk'.

Sep is tegenwoordig heel erg gefasineerd door zijn eigen centen. Hij wilde graag centjes meenemen om zelf iets te kopen op de rommelmarkt. "ok", zei de mama. De centjes werden in een brooddoos gestopt. Maar dat vond ik toch wat triest. Een kwartier voor vertrek kroop ik achter mijn naaimachien en fabriceerde dit portomoneeke. Ik had geen patroon, dus moest zelf al het denkwerk doen. Dat viel best mee hoor. Zie hier het resultaat. En ja, jullie zien het goed, ik heb het zelfs gevoerd.























We gingen met de fiets. Achteraf bekeken was dit geen verstandige keuze. Let maar op onze 'vangst'...

Sep had het zoals altijd moeilijk om een knoop te hakken. Hij ging NIET voor het knikkerspel, de magneten-doos of een tof cricket-spel, hij ging WEL voor 2 knuffels: Picatchu en flip.

Flip van jommeke, die heeft al vele naamsveranderingen ondergaan. Hij koos voor: Tony, snuiter, gruiter, smik, flip (jawel!), ...

Nien koos voor een boek van Dora. Heel schoon met een vieuwmaster er bij om zo het verhaal te volgen. We hebben er ondertussen al veel plezier aan gehad.

Ikzelf vond heel leuke retro kopjes met bloemetjes er op en bijpassende soep-kommen. Jipie!

EN dit:

Dit doosje vol is gevuld met een voorraad haakjes waar ik wellicht tot het eind van mijn dagen mee toe kom. Ik betaalde er 1€ voor. Heerlijk toch!









Ik vond ook nog 2 leuke truien voor Sep aan 2 € per stuk:
















Omdat deze rommelmarkt slechts eenmalig georganiseerd werd, waren er geen 'echte' markkramers maar enkel wat gezinnen uit de straat die hun rommel verkochten. Die mensen wilden zo graag van hun rommel af dat onze kids vanalles gratis gekregen hebben, meestal tot mijn spijt. Maar wat doe je er aan?
Ze gingen naar huis met elk een zak knikkers, een pet voor Sep en een Barbie met een leuke retrojurk vor Nien.

Wij houden van doorgeef-dingen. Lekker economisch kopen wij unisex laarsen en fietsen. Dan kunnen we ze nadat Sep er uit gegroeid is gewoon doorgeven aan Nien. De unisex-aankoop van de dag was 'een fiets'. (het volgende maatje voor Sep)

Ik heb fietszakken en een mandje vanvoor en Bibi heeft zo'n hollandse bak van voor aan zijn fiets. Overladen en eigenlijk niet meer verantwoord stapelden we alles op onze fiets en trokken we huiswaarts. De terugrit heeft vanzelfsprekend wat langer geduurd dan de heenrit, maar we zijn thuis geraakt. (Met de fiets in het kinderzitje)

Het was dus reuze gezellig!

Tot gauw lezers.

4 opmerkingen:

  1. Amai op maar een kwartier tijd en dan nog gevoerd ook! Ferm... 'k zou er eens een voorbeeld aan moeten nemen... :)
    En aan die rommelmarkten moet ik ook eens een voorbeeld nemen! Zie hier altijd vanalle leuke spullen op blogjes verschijnen... Maar ik weet gewoon niet waar je een agenda van rommelmarkten kan vinden. Haha... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @flexje: het ziet er sjieker uit dan het is zelle! echt super simpel. ik zal eens een handleiding maken.
    ivm die rommelmarkten: www.rommelmarkten.be
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal fan van rommelmarkten! Wat een leuke buit!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...