maandag 7 maart 2011

Hoe het allemaal begon

Het was 1 juli 2010. Bibi, mijn man, zijn vakantie begon. En hij vloog erin... plafonds verdwenen, toiletten werden gesloopt, gehele muren gingen op de container. De chaos was compleet!
We leefden met zijn viertjes in de tuin en op de 2 bovenste verdiepingen van ons huis. Kamperen, overleven, pick-nikken, noem het hoe je het wil. We deden het.

Twee maanden lang werkte hij heel hard aan onze gelijkvloerse verdieping. De keuken en living kregen een nieuwe draagstructuur, maar vooral een nieuw uiterlijk. De fermette werd omgetoverd in een cleane doch gezellige hippe ruimte. Na 2 maanden sleurden Bibi en enkele lieve buurmannen de meubelen terug naar de juiste verdiepingen. Onmiddellijk begonnen we te dromen van een leuke inrichting.

Ikzelf heb met bovenstaand verhaal niet zo veel te maken. Ik ben sinds de geboorte van Nien op de sukkel met mijn bekken en rug. Ik hield me dan ook plichtbewust bezig met: gaan revalideren, plat liggen, gaan revalideren, nog eens een infiltratie, weer een denervatie, enz. Prettig was het niet, maar ik wil niet zeuren.

Ik zocht een manier om me nuttig te maken binnen ons gezin (want een hele dag op de kids passen is met mijn rug geen optie). De inrichting dan maar!
Ik kocht in ikea een leuk stofje en reed naar de stille kempen en vroeg de mama om advies.
De eerste reacties van de mama waren: "maar jij hebt daar toch geen geduld voor" en "zoude dat wel doen met uwe rug". Maar ik drong aan en dat zal ik me nooit nog beklagen. We maakten een kussensloop. Ik leerde een draad inrijgen, recht stikken, stofkant, aan de vouw, enz. Na slechts een uurtje kwam er tot mijn grote verbazing omwille van de eerdere reacties lof "je bent een talent", "gij kunt zo schoon recht stikken voor nen eerste keer" en "amai, je hebt meer geduld dan ik dacht".
Ik was trots, heel trots en de mama ook! Thuisgekomen, was ook Bibi heel trots op mijn allereerste resultaat.

Die dag heb ik beslist dat ik ging leren naaien. De dag nadien kocht ik een naaimachine via een website in Nederland.

Matri Matic


Sindsdien staat dit machine op onze nieuwe leeftafel. En heb ik er al urenlang plezier mee gehad!

Tot gauw!



1 opmerking:

  1. Wel, onder andere door jouw site (ik vind hem echt geweldig!) is het bij mij ook beginnen kriebelen. Ik ben op 1 februari mama geworden van een dochtertje en had veel bewondering voor mensen die zelf rokjes of kleedjes konden maken. Maar ook andere dingen moest ik laten doen of kopen, bv. een hoes voor de relax, een borstvoedingscover, enz. Afgelopen zaterdag op de beParkte Oplage heb ik de knoop doorgehakt en ik heb me deze morgen ook ingeschreven voor de basiscursus naaien in Merksem. Kijk er al super naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...