zondag 6 maart 2011

Alle twee de kids blij - sportieve vest en wikkeljurk

Sinds september 2010 volg ik naailes bij het CVO. Onze lesgeefster is Christel en ze pakt dat super goed aan. Iedereen werkt aan eigen tempo aan een eigen gekozen stuk.
Ik naai best veel, vooral thuis. De moeilijke projecten zoals Sep's hemd en de nieuwe sportieve vest maak ik dan op de les. Want geloof me, bij zulke projecten kan ik best wel hulp gebruiken.



Zie hier het laatste naai-les-resultaat

 

Voor het blauw-groene lint op de rug en borst heb ik eerst een blauw keperlintje op een groen biaislint genaaid. Daarna heb ik het geheel op het vestje gezet.
Als je goed kijkt, zie je op de bovenkant van de mouw en in de zij een groen lintje komen piepen. Hoe je dit noemt, weet ik niet, maar ik heb het recent ontdekt en ik vind het heel erg leuk om mee te werken. Het resultaat is ook best professioneel zonder dat het echt technisch heel ingewikkeld is.

Ik ben heel tevreden van het resultaat, er is maar één probleempje. Hij is al bijna te klein voor Sep. Meestal naai of koop ik iets een beetje op de groei. Het gaat zo snel, maar dit dus niet. We zullen dus maar kort van dit vestje kunnen genieten.

Thuis heb ik deze week een wikkeljurk voor Nien gemaakt met een leuke tricot stof met matrouchka's er op. Om het af te werken heb ik een rekbaar biaislint op gezet. Dat werkt veel gemakkelijker in combinatie met tricot dan de gewone biaislint.


Ik heb ook een blauw rokje gemaakt uit een overschotje. Dat is dan weer veel te groot uitgevallen. Maar ja, ik ga er van uit dat Nien nog wel zal groeien. Dus het ligt voorlopig in de kast.
Dit rokje heb ik zelf getekend. Ik wil graag patronen kunnen tekenen en daarom probeer ik het nu soms met iets kleins zoals een baby-rokje.


Tot slot wil ik jullie laten meegenieten van een kleine creatie van vanmorgen: de staartjes! (heel schattig vind ik ze)




Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...