donderdag 5 april 2012

Een zomerjasje!

Op mijn lijstje staat al heel lang een winterjas voor Nien. Maar toen het winter was, bleek dat ze nog in haar winterjas van het vorige jaar kon. Een beetje beteuterd besloot ik om GEEN jas voor haar te maken.

Maar de schone modelletjes bleven me de ogen uit steken!

En toen de lente kwam piepen, besloot ik een zomerjasje te maken. Je kan immers niet alle dagen zonder jas naar school hé.

Ik ging voor een patroon uit Ottobre nr. 6 van 2008*. Op de foto's zag het jasje er steeds afschuwelijk uit, maar ik zag er wel wat in en maakte een eigen versie. Ik korte het jasje een stuk in omdat ik geen fan ben van een lange jas in de zomer.

Ik gebruikte een goedkope jeans en een nog goedkopere 'geel met witte stipjes' als voering.

Voor het eerst heb ik ook zelf stofknopen gemaakt! Ik kocht een setje in de hema en het werkte super goed. Ik ben dus fan!

Kijk hier... en laat me zeker weten wat je er van denkt...


Als je goed op let, zie je dat de zakken niet gelijk staan. Dit heb ik pas gemerkt toen het al af was. Helemaal terug uit elkaar halen zag ik niet zitten, en bovendien heb ik me laten vertellen "dat het helemaal niet op valt".

* De Ottobre nr 6/2008 is een heel interessant nummer om na te bestellen vind ik. Je hebt een schoon jasje in 2 versies, de wereldberoemde tammy rok, een hemdje en een t-shirt met raglan mouwen. Allemaal mijn ding.

19 opmerkingen:

  1. Ik vind hem prachtig. He ik wist niet dat de hema ook stofknopen heeft. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is supermooi! Nien zal blij zijn.
    en die zakjes, dat maakt het eens zo origineel. (het viel echt niet op, tot je erover schreef)
    sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, héél schoon!

    Enne ook een leuke collage hoor.
    Je bent er helemaal mee weg, da's wel duidelijk ;-)

    Lieve groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu nog een foto met Nien erin :)
    Ik vind het zeker een geslaagd jasje, en merci voor de tips van die Ottobre (waar bestelde je die?) en de stofknoopjes!
    En die zakjes? Goh, ik had het wel gezien, maar ik dacht dat het de bedoeling was... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kan losse ottobre - nummers bestellen op hun site.

      Verwijderen
  5. supermooi! zakjes vallen inderdaad niet op vind ik. OIk heb die ottobre ook, mss toch eens overwegen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een heel knap jasje! Ziet er superleuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. da' s een mooi jasje en als je het niet gezegd had van die zakken, zou ik het niet gemerkt hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh, echt heel mooi! die twee stofjes passen ook super goed samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, en die voering geeft het geheel een toffe retro-look.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind hem heel mooi! Ik ben nu wel benieuwd hoe het origineel uit de ottobre eruit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk jasje! en vooral toffe combinatie jeans met die gele voering!!!
    ook van hieruit: bedankt voor de knopentip van de hema!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, en die gele knoopjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai zeg, bedankt voor de leuke reacties. ik twijfelde zelf omdat ik die zakjes echt een smet op het jasje vond. maar blijkbaar tillen jullie er niet zo zwaar aan.
    super lief! allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh dat jasje gaat haar geweldig staan! Zo hip.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...