woensdag 28 maart 2012

Er is er een jarig!


Ons Nientje is een kleine, smalle meid met een groot karakter!

Zowel haar groot karakter als haar kleine en smalle lichaam maken het moeilijk winkelen voor haar. Ik kocht al vele malen jurkjes, broekjes, enz, die voor geen meter pasten.

En op een dag stopte ik met het maken van diezelfde fout. Sindsdien maak ik bijna alles voor haar. Ik maakte dit broekje, dit broekje, deze sallopet, deze jurk en nog vele andere dingen.


Dit keer ging ik opnieuw voor een jurkje (uit Knippie 2/2011). Het heeft net onder de oksel een paar rijen smock, en dat is perfect voor Nien. Dit voorkomt het 'patattenzak-effect' bij haar.

voor het kroontje koos ik die van mina dotter. Heel mooi!



De stof voor de jurk (michel miller, hedgehog heaven) bestelde ik een hele tijd geleden al bij fabricworm.
De stof van de kroon is van kokka en komt van bij bambiblauw

10 opmerkingen:

  1. Een gekend probleem; smalle meisjes en veel te brede kleertjes, gelukkig kan je patroontjes aanpassen! Nien staat prachtig met haar jurkje, dat zijn echt haar kleuren. Nog een heel gelukkige verjaardag voor Nien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk grietje heb je ! Met een prachtig jurkje natuurlijk !
    Van harte !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hip hip hip HOERA voor Nien! Het was een stralende verjaardag voor een stralende meid in een prachtige outfit! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een heel heel grote hiephiephiep voor deze kleine meid!!! Ze ziet er enorm feestelijk uit met haar mooi jurkje en haar prachtige kroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schattig... maar ik dacht dat nientje pas begin april jarig is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze is jarig 6 april. maar om allerlei praktische redenen hebben we het wat 'vervroegd'. Nu ze zo klein is kan dat nog hè!
      Wie ben jij eigenlijk? Anoniem?
      groetjes
      tinne

      Verwijderen
  6. Gelukkige verjaardag Nien!! En wat een schattig jurkje weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...