donderdag 20 oktober 2011

'HET' heeft een naam

HET is
  • hetgene dat heel mijn leven overhoop heeft gehaald
  • hetgene dat me belet van een normaal leven te leiden
  • hetgene dat maakt dat ik altijd met pijn moet leven
  • hetgene waardoor ik me schuldig voel tegnover de kindjes omdat ik weer eens niet mee kan spelen
  • hetgene dat heel vaak mijn humeur verpest
  • hetgene waardoor ik niet naar de meeste feestjes kan
  • hetgene waardoor ik niet meer kan gaan werken
HET had tot voor kort geen naam. HET was altijd aanwezig, maar niemand kon me vertellen wat HET was. Alle mogelijke therapieën heb ik ondergaan: revalidatie, kiné, hydrotherapie, infiltraties, denervaties,... HET liet zich door geen van deze therapieën temmen.

Nu luistert HET dus naar de naam SPONDYLARTHOPATIE. 
Dit is een van de vele verschijningsvormen van reuma. HET is een ziekte die zorgt voor chronische ontstekingen in o.a. de wervelkolom en het bekken. Bij mij zit het grootste probleem in de Sacro-iliacale ruimte.

Het is nog niet zeker of HET zich zal laten temmen door de nieuwe medicijnen.
Maar ik ben 'zo' content dat we nu weten hoe we het kunnen aanpakken.

Deze diagnose heeft me terug wat hoop gegeven. Jullie duimen toch mee voor verandering zeker?

! En volgende keer, geen persoonlijke onthullingen, maar gewoon terug lekker creatief leuks hier te lezen!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...