maandag 5 september 2011

Ze is twee en ze zegt NEE


Mijn kleine Nien is twee, bijna twee en half om correct te zijn. Met de herfst in het vooruitzicht maakte ik voor haar een wikkeljurkje.

Ik vond hier  een prachtige tricot stof en was er meteen verliefd op. Ik wist 'het' zodra ik het stofje zag: "Dit zal een prachtstuk worden". (ja, soms heb je dat)
Met veel liefde en plezier maakte ik een wikkeljurk met lange mouwen.

Toen hij af was, was ik in de wolken. Kijk maar...



Ik holde naar beneden (mijn naaikamer is boven) en ook daar was het enthousiasme groot. Bij papa en Sep tenminste. Nien echter had maar één boodschap voor mij: "Niet mooi!"
Ik trok haar het jurkje aan en maakte overvloedig veel complimenten over de kipjes en de hartjes enzo. Maar 'La madame' was niet te overtuigen. Ze bleef roepen: "Ik vind dat niet mooi, uit doen".
Ik besloot het te negeren omdat ze echt wel heel schattig was met dit jurkje. Dat negeren bleek moeilijker dan verwacht, want Nien bleef onophoudelijk trekken aan mijn benen en roepen. Na een dik half uur heb ik me gewonnen gegeven. Ze mocht het jurkje uit doen en ze hoeft het niet meer aan.

Jammer hè?!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...