vrijdag 5 augustus 2011

Handleiding Zeverlapje


Een zeverlapje of kwijllapje voor baby's, het lijkt een heel onbenullig project maar het is reuze nuttig! Ik maakte er op vraag van mijn onthaalmoeder een 20-tal. De kindjes daar hebben geen natte truitjes meer!

Als kinderen een slab aan hebben, dan raakt die al snel doorweekt en worden hun keertjes nat. Het zeverlapje is aan de ene kant een badstofje (of spons of tricot of katoen) en aan de achterkant een waterdichte stof.

Je kan hiervoor tafelzeil gebruiken, maar dat is niet aangenaam voor de kindjes. Ik kocht TASLAN, dat is de stof die ze gebruiken om van die zachte regenjasjes (KW's) te maken. Ik heb er lang naar moeten zoeken, ik vond het bij de lapjesschuur.

Het is heel eenvoudig!

BENODIGDHEDEN:
  • 95 cm biaislint
  • waterdichte stof 25cm op 45 cm
  • badstof, spons, tricot of katoen ook 25cm op 45 cm
  • een drukknoop (knipper, pression,...)
WERKWIJZE:
  • Druk het patroontje af en knip het 1x uit elke stof.
  • Leg de lapjes op elkaar met de goede kanten naar buiten toe en speld vast.
  • Nu stik je rondom een biaislintje
  • Je klopt een drukknoop er in zoals aangegeven op het patroon


en klaar!

Laat ze nu maar tanden krijgen zoveel ze willen...
Bij gebrek aan een baby, een demonstratie op de pop.


8 opmerkingen:

  1. Superidee... Hier was vorige week een gezinnetje met een lief jongetje... Maar hij kwijlt nogal wat af... Dus hier gaan zij zeer blij mee zijn. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanaf nu alleen nog droge, hippe boelekes bij jouw onthaalmoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee. IKEA heeft nu ook een soort geplastificeerde stof in de collectie (met stippen). Dat zou ook wel gaan, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt Effie, maar ik vind die ook nogal stijf voor zo'n baby nekje. Maar het kan natuurlijk wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik maak ze ook, maar dan niet met badstof, maar met tetradoeken: minder dik en even efficiënt ;) De jongste zoon draagt ze bijna elke dag nu hij weer aan "het tanden" is...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...