woensdag 20 juli 2011

rokjes

Ik ben doodmoe, maar content, vanavond is het Schoten Stikt. En .... de goesting om te gaan is groot. We hebben 21 inschrijvingen, dus dat is weer een hele hoop creativiteit en getater in 'het glazen huis', zoals het Cogelshof genoemd word.

De afgelopen dagen heb ik gewerkt aan een paar zomerse rokjes voor vriendin Annick. Zij had een rok die haar heel goed paste en vroeg me om hem na te maken.

Dat is natuurlijk niet zo moeilijk (het was een simpel model) maar ik wil jullie toch iets vertellen over de rok. Hij heeft een tricot tailleband en daaronder een katoenen rok. Ik had dat eigenlijk nog nooit gezien, maar het is heel erg makkelijk (en snel) om te maken EN ontzettend leuk om te dragen.
En daarom geef ik ze effe mee...









De rode werkte ik af met een biaislint met kersjes. Schattig!









Groetjes

3 opmerkingen:

  1. Oh leuk, daar moet ik ook eens aan! En trouwens; ik heb een variatie gemaakt op jouw potloodrol, en wel het potloodgedeelte precies zoals je beschreef. Superbedankt voor de uitleg want het ging prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi op de avond van Schoten stikt heb ik er samen met nog iemand over bezig geweest hoe ik dat moest doen maar hoe breed neem je de tricot band?
    Iets smaller dan de taille en hoeveel juist?
    Marijke van Schoten Stikt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marijke,
    kan je me mailen? dan leg ik het uit. tinnemichielsen AT hotmail DOT com

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...