zondag 19 juni 2011

Vaderdag



Er zijn hier in huis al enkele discussies gevoerd over vaderdag. Is het in maart of in juni? Wij kozen voor maart EN juni. Er is altijd wel een reden om elkaar in de bloemekes te zetten.
Volgende discissiepunt: welke dag in juni? volgens de winkels is het 5 juni, iemand zei me 12 juni en op het www las ik dat het de 19e was.

Ik koos uiteindelijk voor de 19e juni, vandaag dus.

Papa mocht uitslapen, kreeg daarna vers fruitsap, koffiekoeken en tekeningen van de kids. Daarna gingen we met de tram naar't stad naar de markt. Iedereen, inclusief de 'papa' genoot met volle teugen van elkaar.

Ik maakte voor Bibi een kado voor in de diepvriezer. Wij hebben een diepvrieskist, dat was lekker goedkoop toen we gingen samenwonen maar echt wel veel onhandiger dan een diepvries met schuiven. Je kan gewoon nooit iets terugvinden in de diepvriezer.
Onze diepvriezer staat in de kelder en daar kom in niet zo graag. Helemaal Bibi's terrein dus. Hij vond een oplossing om de diepvries een beetje te ordenen. Plastic zakken voor vlees, vis, groenten,... Dat ging al een stuk beter dan toen alles er gewoon los in rondzwierf . 
Maar die plastic zakken vielen omver, scheurden, ...

Tijd voor vernieuwing en ineens een leuk kadoke voor vaderdag. Ik maakte rechthoekige zakken voor: vlees, vis, groenten, vegi, patatten en frieten en ijsjes. Ik trok er vanboven een touwtje door zodat je ze kan dicht stropen (geen omgevallen zakken meer)

Elke zak kleur een kleur passend bij wat er in moet EN een applicatie er op gestikt. Kijk maar...







Bibi was er content mee, dus doel is bereikt.

tot de volgende keer.

4 opmerkingen:

  1. Heel tof en origineel!
    BTW, 12 juni was het officieel vaderdag in België, 19 juni in Nederland.
    Groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt zo geniaal...
    Later wil ik ook zo'n diepvries misschien... Ja die lades krijg ik toch niet open.. :-)
    Dan kom ik hier eens kijken!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...