maandag 14 maart 2011

Rokjesdag

Ik heb een zoon en een dochter. Een van de leuke dingen aan het hebben van een meisje zijn de schattige kleertjes. Om te kopen, om te kijken maar zeker ook om te maken.

Doorgaans is het maken van meisjes kleertjes veel eenvoudiger dan jongenskleertjes. Zeg nu zelf: een rok of een broek, wat is het makkelijkst. Rokjes zijn ook heel snel klaar en daar hou ik wel van.

Het eerste werd een ballonrok uit een knippie. Ik maakte het met een stukje jeans dat ik nog had liggen en zette er boorden op boven en onderaan voor een ander effect.
Nien is duidelijk content.


Het tweede rokje werd een eigen verzinsel. Ik moet wel bekennen dat ik voor eigen verzinsel eigenlijk veel te weinig ervaring heb. Maar ik doe het toch. Het stofje is van vermiljoen.
Ik tekende een tailleband nadat ik haar omtrek gemeten had en tekende er dan een lap stof bij aan. Het resultaat is ok, voor een beginner, maar mijn lat ligt hoger. Het jammere vind ik dat het aan de zijkanten uit loopt in een punt, dus iets langer is. Dat vind ik dus niet zo mooi.
Na er over te praten met wat vriendinnen, leerde ik dat uw rokpand eigenlijk overal even ver van de tailleband af moet zijn en dan heb je een schone rond rok. 

Iets om volgende keer uit te proberen dus. Hier nog 'de iets mindere' rok.


groetjes

1 opmerking:

  1. Ik vind hem niets te "minder"! Geweldig in dat stofje... hup zomer, hup!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...