maandag 14 maart 2011

Retro jurkje, niet zo'n succes

Jullie hebben kunnen zien wat mijn allereerste kledingstuk was. De goesting was groot om iets voor Nientje te maken. Een klein meisje nodigt uit om er een popje van te maken.

Ik koos voor een stofje van ikea en een patroontje uit de burda. Het is een simpel recht model, tegenwoordig valt dit model onder de categorie van de retro jurkjes.


Ik moet toegeven dat ik het op zich wel een mooi jurkje vind. Maar de stoffenkeuze is fout denk ik. De jurk ik zo stijf. Er wandelt precies een jurk rond met een peuter er in in plaats van een peuter met een leuk jurkje.

Ze heeft het na deze ene keer voor het maken van de foto dan ook nooit meer aan gehad! Schandalig, maar ik reken dit tot het normale leerproces. Op dit punt had ik nog geen lessen genomen en het was mijn 2de stuk, -wat wist ik van stoffenkeuze.-

Er valt nog meer op te biechten over deze foto. Als je heel goed kijkt heeft ze ook een bijpassende legging aan. Die heb ik 'totaal overmoedig'  gemaakt zonder patroon. Ik heb een bestaande legging op een stuk stof gelegd en hem 'een beetje' overgetekend. Voor op de foto ging het nog net, maar de mik zag er niet uit, hij was veel te strak rond haar middel en de pijpen waren niet eens even breed.

Genoeg opgebiecht nu!

Op naar andere en betere resultaten. Ik wil er toch nog aan toevoegen dat ik aan het maken van deze outfit wel heel veel plezier heb gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...