maandag 14 maart 2011

Hemden voor de feestdagen

Midden december 2010, ik zocht een nieuw project om te maken op de naailes. Het mag dus ingewikkeld zijn.... tatarataa... hemden voor de feestdagen.

Ik riep manlief en zoonlief achter de computer en ze mochten beiden een stofje kiezen bij vanmarieke. De zoon koos voor het populaire astronautenstofje en de man koos iets soberders maar ook schoon met bloemetjes.

Voor een beginner is een hemd geen makkie. Zo ook bevestigde Christel (de lesgeefster). Maar onder haar deskundige begeleiding zou het me wel lukken. En zo begon ik er aan. Het heeft 3 lessen geduurd voor het hemd klaar was. Machetten, een kraag, opstaander, knoopsgaten,... het was allemaal nieuw voor me. Maar ik was tevreden met het resultaat.


Het hemd voor Bibi maakte ik thuis, simultaan met het hemd van Sep dat ik op de naailes maakte. Ik zorgde er voor dat ik steeds alles netjes na deed en dat lukte (gelukkig).



Aan het eind van de rit waren Bibi en Sep trots en blij! Ik geef toe, daar doe ik het wel voor.

Ik kreeg er van Christel nog een gouden tip bovenop. 'Als de mouwen te kort worden, dan knip je ze gewoon af, maak er korte mouwen van en hij kan er nog de zomer mee door'.
En dat is waar, volgend jaar is het toch te klein. Ik ga het zeker doen, en ook de lange pijpen en mouwen van de pyama zullen er aan geloven.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...