zondag 13 maart 2011

Een zalige zondag!

Het is zondag, de laatste zondag van de vakantie. Het was een der betere zondagen! Verschillende redenen zijn er voor dit vreugde dansje.

CREACLUBKE
Het was vandaag weer creaclubke. Sinds een paar maanden organiseer ik maandelijks een creaclubke bij mij thuis. vriendinnen, al dan niet ervaren in het naaien of haken komen af. We handwerken samen, eten veel koekskes, chocotoff's en we kletsen er op los. Heel gezellig allemaal.
We leren heel erg veel van elkaar en dat is de bedoeling ook.
Voor Sep en Nien was het ook een hoogdag, want Victor en Nore (kindjes van de crea-madammen) waren er ook bij. Ze hebben gespeeld dat het een lieve lust was.

Mijn zus Veerle is breit aan een sjaal tegen een van de komende winters. Welke winter dat precies zal zijn is nog niet helemaal duidelijk.
Ons ma haakt een topje voor deze zomer.
Ilse haakte haar allereerste uiltje. en ze was er blij mee!
En Tine begon aan een mama-uil te haken.
Ikzelf heb gewerkt aan een zwemtas die ik aan het maken ben voor Eva. 




Zo'n creaclubke kan mij nu eens echt opladen sé. 

OVERLOCK MACHINE
Na maanden van aarzelen, twijfelen, wachten, nadenken, nog eens aarzelen, twijfelen, wachten en nadenken heb ik me vanmorgen een overlockmachine gekocht. Jihaaa.
Ik maakte kennis met het overlocken op de naailes en was vanaf de eerste minuut FAN! De afwerkinggraad is fenomenaal en de snelheid eveneens geweldig. Beide dingen zijn voor mij nogal belangrijk dus... na al dat twijfelen was een overlock wel een goeie beslissing.

Ik koos voor een Lewenstein met ingebouwde rolzoom. Ik kocht hem via internet.

meer info

Ik heb gehoord dat het inrijgen of opstellen van een overlock geen makkie is. Binnen een paar dagen zal ik laten weten of het gelukt is.

NAAI-KAMERTJE
Als klap op de vuurpijl heb ik een naai-kamertje gekregen. Manlief heeft het hele weekend gesjouwd met meubelen, schabben opgehangen, kasten in elkaar gevezen, enz.. We delen vanaf nu de voormalige 'bureau'. Hij zal zich er uitleven met zijn muziek. Hij maakt digitale muziek. En ik heb er kasten vol stofjes, spulletjes, een grote werktafel, enz..
Heel blij ben ik er mee.

Fotootjes van mijn stoffenkast, mijn werktafel en Bibi zijn hoekje.


Je geeft me vast gelijk als ik zeg, dit was een zalige zondag!

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...