Wisten jullie dat leraren tegenwoordig ook al 'jokers' kunnen uitdelen aan hun leerlingen?
Bibi (man des huizes) is leraar aardrijkskunde en schreef een bijzonder moeilijke maar interessante opdracht uit. Geen verplichtingen, de leerlingen die interesse hadden, moesten opzoekwerk doen, antwoorden zoeken en heel goed nadenken.
En wie eerst met een goed antwoord kwam, die kreeg een 'joker' die hij/zij kon inzetten bij een toets naar keuze.
Twee knappe gasten staken de koppen samen en kwamen met een grondig en goed antwoord.
Fantastisch toch?!
En hier kom ik dan in het verhaal. Ik zorgde voor de 'jokers'
Ohhh ze zijn geweldig stoer!!!!
BeantwoordenVerwijderenWat een goed idee! Zo zouden er meer leraren en 'joker-makers' moeten zijn.
BeantwoordenVerwijderenGEWELDIG, die jokers!
BeantwoordenVerwijderenLeuk idee van de man des huizes om zo'n opdracht in te voeren, en van jou om de jokers "echt" te maken!
Twee keigoeie ideeën bijeen. Zowel het verdienen van de joker als het creatief maken ervan ... Moet ik ook doen in mijn klasje!
BeantwoordenVerwijderenHoi,
BeantwoordenVerwijderenVoor een leuke verassing kijk even op onze blog
Groetjes Evelien
Ze zien er erg leuk uit!
BeantwoordenVerwijderenGroetjes,
Lia
De kwisser in mij komt boven... wat was de vraag/opdracht? ;-)
BeantwoordenVerwijderenDe vraag was: "Hoe komt het dat sommige vulkanen op de oceanische plaat zich gedragen als stratovulkanen?"
BeantwoordenVerwijderenZal ik ineens het antwoord maar meegeven Ineke? Of wil je eerst zelf wat zoeken?
Na subductie van een oceanische plaat onder een andere (oceanische of continentale) komt na een heel verhaal van gasvorming en chemische reacties het magma omhoog... En dat is nog naast de kwestie. In mijnen tijd moesten wij dat niet kennen zenne ;-) Heb een beetje gezocht, en ben véél woorden tegengekomen die ik niet kende!! Maar je mag me het antwoord altijd geven, ben toch curieus wat het niveau is dat van die pubers van tegenwoordig verwacht wordt....
BeantwoordenVerwijderen