dinsdag 22 maart 2011

Gepersonaliseerde vlaggenlijntjes (handleiding)

Een vlaggenlijn met de naam van je kids er op is leuk. Veel mensen vinden dit leuk. Dat maakt het een heel leuk cadeautje om te geven bij een geboorte of verjaardag.
Ik maak ze regelmatig voor anderen, maar ook voor Sep en Nien.

Dit is een project dat iedereen zelfs heel prille beginners kunnen maken.

Zo gaat het er uit zien.


Een handleiding voor jullie.
  • Knip een driehoekje uit karton of patroon-papier. De grootte kies je zelf. Ik neem een bovenzijde van 15cm en een lengte van 25 cm.
  • teken je vlaggetjes op de achterzijde van de stof en knip ze uit.
  • Leg daarna je vlaggetjes in paartjes. Hoe je ze laten tegen elkaar wil zetten. Dat kan kleur op kleur, maar ook aan elke kant een andere kleur.
  • Strijk op de achterkant van één van de 2 delen van je vlaggetje vlieseline. Ik gebruik nr H250.
  • Stik de 2 delen van je vlaggetje op elkaar met goede kant op goede kant. De bovenste zijde hoef je niet te stikken. 
  • Knip nu aan het uitende van het vlaggetje vlak naast de naad de overschot van de stof weg.
  • Dan draai je het vlaggetje om. Ik gebruik een chinees stokje (meegenomen uit een chinees restaurant) om het puntje van de vlag netjes naar buiten te duwen. Dit is veiliger dan een schaar, want met de punt van een schaar steek je soms door de stof.
  • Nu knip je bovenaan de stof die er uit steekt weg.
VOOR

 NA

  • Je kan het vlaggetje nu omdraaien en strijken.

  • Neem een  biaislint of keperlint van 2.5cm breed. vouw het dubbel en leg de vlaggetjes ertussen. Stik op de rand van het toe geplooide lint tot alle vlaggetjes er aan hangen.

  • Ik naai meestal nog een zig-zag bandje op het witte lint voor een laatste finishing  touch.
  • Nu kan je de letters van de naam van het kindje uitknippen uit flock-folie en op je vlaggetjes strijken.

Veel plezier ermee!
Laat me zeker weten hoe het resultaat was.
Groetjes Tinne 

1 opmerking:

  1. Heel tof, ik ben eraan bezig en vind je uitleg heel duidelijk!
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...