woensdag 30 maart 2011

Op de groei voor Nien, aardbei-jurk


Ik heb de laatste tijd een ontzettende drang om voor Nien dingen te maken.
Die drang komt voor uit verschillende zaken: ze wordt groot, het is lente dus rokjes en kleedjes komen van pas, ik zie ze zo graag en tot slot: meisjes-dingen zijn zo bevredigend omdat ze echt heel snel klaar zijn.

Ik heb voor Nien een patroontje van farbenmix dat ik al een aantal keren gemaakt het in rekbare stoffen.
Deze keer wilde ik het proberen met een gewoon katoentje. Ik had immers nog wat over van mijn Hollands rokje en het rokje voor Finne kon de stof ook niet opmaken.

Ik maakte het leuke patroon dus opnieuw en het lukte!
In tegenstelling tot de vorige keer, is het wel veel te groot. Ik snap nog niet hoe het komt. Gelukkig groeien kinderen nog en kan ik het een paar maanden in de kast laten liggen.

Ik had nog een rood vestje liggen van Zeeman. Er zat een lelijke applicatie op met goedkoop zilver stiksel. Toen ik het vestje kocht, wist ik al dat de applicatie ging verdwijnen. En zo geschiedde. Ik wilde wel heel graag iets nieuws voor er op. De bloemenbroche van mme zsazsa stond al een hele tijd op mijn lijstje, maar kwam er nooit van.
Ik had 'nog' stof over en ging er voor. En met succes. Zie hier...


Detail van de pofmouwen. Die heb ik gemaakt door simpelweg gewoon een elastiekje in het mouwtje te stikken.


Detail van de zoom. Met mij nieuwe overlock is het maken van dit rolzoompje een makkie. Ja, ik ben nog elke dag dankbaar voor dat machien.


Ik maakte ook voor het eerst een smockjurkje, maar dat hou ik achter voor morgen of zo. Nog bedankt allemaal om mijn blog te lezen, volgen, doormailen,... Ik beloof bij deze dat als ik 20 volgers heb, ik een leuke give away organiseer. - beste lezer, jullie kunnen dit zelf versnellen :-)  -

Groetjes

Tinnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...