zaterdag 9 april 2011

Een avondje uit


Vorige week vrijdag was het Bal van Eduardus. Bibi is leerkracht en zijn school organiseert jaarlijks een 'bal met 3-gangen diner in een of andere sjieke zaak.
Omdat ik gezondheidsproblemen heb, ga ik niet zo vaak uit en was ik dus al daags voordien aan het kiezen in de kleerkast wat ik zou aandoen.
En wat dacht je .... "ik heb niks om aan te doen!"
In de stoffenkast had ik wel nog een stofje liggen dat vor een zomerjurk voor Nien bedoeld was, maar aangezien er weinig andere leuke tricot stofjes ter beschikking waren, heb ik het mezelf toegeëigend.

De rok tekende ik netjes over van een rok die me goed zit. En toen .... dju toch ... stof te kort voor een fatsoenlijk bovenstuk.
Wat nu gedaan?
Met de hulp van Juf Christel van de naailes kwam ik op het idee om gewoon een koker te maken als bovenstuk. Die naaide ik aan de rok zodat het een kleedje werd.
Ik heb er nog bandjes aan gezet. Bijna klaar, maar het miste iets. Een klein V halsje staat me beter, dus daar moest ik nog iets op vinden. ik heb gewoon een elastiekje gestikt in het midden van de koker. Het gevolg zie je op de foto's.





Ondanks dat ik 'heel veel' rugpijn heb gehad, was het een leuke avond. Heel lekker gegeten en leuk gebabbeld.
Er waren enkele collega's van Bibi die een beetje jaloers zijn op mijn creaties en ze willen graag leren naaien. Volgende week donderdag geef ik dan ook met veel plezier mijn eerste naailes aan Leen, Erna en Ingrid. We beginnen met de rok om maat van tante hilde. Die maakte ik zelf al hier en hier. Het is een ideaal project voor beginners. Het is snel klaar, dus de naaisters krijgen onmiddellijk succesgevoelens en dit is natuurlijk leuk. Ik ben heel benieuwd hoe ik het er van af zal brengen.

Jullie horen het wel...

1 opmerking:

  1. Een prachtig stofje. Dat elestiekje is supergoed gevonden, wat een leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...